Copiii alaptati exclusiv in primele sase luni sunt mai inteligenti

Y1IHCA8H83ZECAOVUYLCCAJVDLDRCA584L07CA0EWBXMCAMQK6RACAAM2QJNCAAB9QU8CAHYX62SCAAV6RUACAC0SZPJCAU27Y0SCABRAR9ACAVN3VFMCA71J22WCALNRCYOCAJG2AWECAVE1HNRCA5UCLKNCoeficientul de inteligenta al copiilor care sunt alaptati exclusiv, timp de sase luni, creste cu aproape opt puncte comparativ cu cel al bebelusilor care sunt hraniti si cu alte produse precum ceai, apa sau suplimente alimentare, potrivit studiului Probit, lansat de UNICEF. In cadrul studiului, beneficiile alaptarii au fost analizate din trei perspective: ale copilului, ale mamei si ale societatii.

Unul dintre beneficiile necontestate ale alaptarii, subliniate si in studiu, este cresterea coeficientului de inteligenta la copiii alaptati.

Cercetarea realizata arata ca o alaptare exclusiva (copilul primeste doar lapte de mama, nu ceai, nu apa, nu alte suplimente) timp de trei luni adauga trei puncte la IQ, dar o alaptare exclusiva timp de sase luni duce la cresterea IQ cu 6 – 8 puncte.

“La prima vedere poate parea putin, dar aceasta crestere poate fi esentiala atat pentru copil, cat si pentru mama si societate. Adversarii alaptarii dau exemple de persoane inteligente, bine adaptate social care nu au fost alaptate, argumentand ca IQ-ul tine si de genetica si de educatie, ceea ce este perfect adevarat. Dar sa ne uitam si cealalta parte, un copil cu o mostenire genetica nu tocmai favorabila, care creste intr-un mediu neprielnic invatarii poate beneficia enorm de cele 6-8 puncte. Pentru el, aceste puncte pot reprezenta diferenta dintre un intelect normal si unul deficitar. La celalalt pol, o crestere de 6-8 puncte in IQ poate propulsa un copil din categoria de intelect mediu in categoria de intelect superior”, a explicat coordonatorul studiului, profesor dr. Michael Kramer.

Concuziile studiului arata ca una din caile de a ameliora anemia sugarului este alaptarea, deoarece fierul din laptele matern, desi in cantitate mai mica decat in substituenti, se absoarbe mai bine. Tot statisticile arata ca deficitul de iod a fost pus sub control doar de putina vreme si ca este posibil ca o parte din copiii de 6-7 ani sa mai prezinte un grad usor deficit de iod. Potrivit medicilor, cel mai grav efect al deficitului de iod este retardul mintal.

“Iata de ce cele 6-8 puncte de IQ castigate prin alaptare nu mai par atat de neimportante”, au adaugat semnatarii raportului

Un studiu al UNICEF referitor la “Achizitiile de invatare in regiunea Europei Centrale si de Est si a Comunitatii Statelor Independente” – o analiza comparativa a rezultatelor din 2006 a Programului de Evaluare Internationala a Elevilor (PISA), arata rezultate sub medie a copiilor din regiune atat in plan general, cat si pe cele trei domenii analizate: stiinte, citire si matematica.

Acest studiu arata un declin al performantelor elevilor romani, cu un procent de 54% situati sub nivelul de baza al performantelor asteptate. La obtinerea reusitelor academice contribuie mai multi factori, ele neputand fi imbunatatite doar prin alaptare. Alaptarea insa poate contribui la imbunatatirea potentialului fiecarui copil. (Mediafax)

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.