Sarea este un antidepresiv natural, spun cercetatorii

images2Sarea in bucate nu este numai o chestiune de gust, ci, se pare, este o dependenta asemanatoare celei create de droguri. Astfel se explica de ce multe persoane adauga sare alimentelor, chiar daca stiu ca le poate dauna sanatatii, sustin oamenii de stiinta.  
Un studiu realizat la Universitatea din Iowa arata ca sarea imbunatateste starea de spirit. in urma unor experimente realizate pe sobolani, s-a observat ca privarea lor de sare i-a facut mai apatici si le-a indus o stare asemanatoare celei specifice renuntarii la droguri. 
Corpul uman are nevoie de sodiu, continut de sare, pentru a functiona, insa excesul de sodiu poate cauza hipertensiune.
Este recomandat ca adultii sa nu consume mai mult de 6 grame de sare pe zi, iar copii, nu mai mult de 2 grame. insa aceasta cantitate este de multe ori depasita de consumatori, spun cercetatorii, citati de telegraph.co.uk.

“Cred totusi ca ar fi mai deprimant sa am un atac de cord sau infarct, ce ar putea fi evitat prin reducerea cantitatii de sare pe care o consum”, spune purtatorul de cuvant al asociatiei americane Consensus Action on Salt and Health, care promoveaza o dieta sanatoasa. 

 

Sursa: Realitatea.net

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Mediabloc SITER
Site integrat in reteaua Integrator de publicitate